Snel afslanken: proteïnedieet + stappenteller

Hoe werkt een stappenteller of bewegingsmeter?

Snel afslanken met de stappenteller

Drukke agenda’s zijn het vaakst voorkomende excuus om niet veel te bewegen. Met het 10.000 stappen-programma implementeert u fysieke activiteit eenvoudig in uw dagelijkse leven. De stappenteller is uw motivator én controlemiddel.

Een stappenteller – ook wel pedometer genoemd – is een toestelletje dat u op uw heup draagt en dat telt hoeveel stappen u zet. 10.000 stappen zetten komt overeen met een verbranding van 300 kilocalorieën. Gemiddeld zet een mens met een zittend beroep 4000 tot 6000 stappen per dag. Met een kleine extra inspanning kunt u dus al meer kilocalorieën verbranden en snel afslanken.

Snel afslankenDe bewegingsmeter

Een bewegingsmeter werkt op een vergelijkbare manier, maar registreert ook andere bewegingen. Dokter Tempels koppelt een online programma aan uw bewegingsmeter. Zo kunt u thuis zelf inloggen om uw evolutie te volgen.

Alvast enkele eenvoudige tips om meer te bewegen en dus sneller af te slanken:

  • Neem de trap in plaats van de lift.
  • Doe korte verplaatsingen te voet of met de fiets.
  • Parkeer uw wagen verder van uw eindbestemming.
  • Ga ’s avonds eens wandelen of fietsen in plaats van onderuit te zakken in de sofa.
  • Wandel of loop trappen tijdens uw middagpauze.
  • Stap eens een halte vroeger af als u met het openbaar vervoer reist.
  • Doe zelf klusjes, zoals in de tuin werken of uw auto wassen.
  • Fiets of zwem voor extra calorieverbruik.

Wilt u gewichtstoename na uw proteïnedieet vermijden? Dan raden wetenschappers 14.000 stappen per dag aan in combinatie met een gezonde, gevarieerde voeding.

Laat u medisch begeleiden om uw overgewicht efficiënt aan te pakken en snel af te slanken. Maak een afspraak met dokter Tempels.

« Vorige vraag |LijstVolgende vraag »